Author Topic: EDDERKOPPFORUMET STENGT FOR NYE MEDLEMMER  (Read 195 times)

Offline H. Løvbrekke

• Artskoordinator
  • **
EDDERKOPPFORUMET STENGT FOR NYE MEDLEMMER
« on: March 27, 2018, 01:26:40 AM »
Hei

Det har vel den siste tiden vært uklart, i alle fall for meg, hvem som har hovedansvaret for forumet. Har lenge prøvd å drifte det så godt jeg kan alene. Det kommer så mye spam inn på forespørsmål om medlemskap nå at det blir for mye arbeid å sortere dette, Martin Lemke har hjulpet med å sperre denne tjenesten.

Det er vel bare å innse at forumet i den form det ble drevet tidligere er forbi, alle de tidliger aktive er borte. Kjetil og jeg har bestemt at det foreløpigt ikke blir stengt men det i alle fall midlertidigt skal være tilgjengelig som en kunnskapsbank for norske edderkopper, hvor han formelt har ansvaret. Jeg kommer nok til å legge ut illustrasjoner en stund til, men prøver nå å lagre endel av det jeg har av interesse her inne.

Jobber for tiden med samleplansjer for hver art av linyphiidae edderkoppene, men disse legger jeg ikke ut på forumet.

Da vil jeg bare takke for meg

Mvh
Harald

Offline Arne Fjellberg

• Artskoordinator
  • **
Re: EDDERKOPPFORUMET STENGT FOR NYE MEDLEMMER
« Reply #1 on: March 29, 2018, 09:23:26 AM »
En stor takk til deg og alle de andre som har holdt forumet gående til nå!
-arne.
Arne Fjellberg

Offline Lisbeth Schanke Rødset

• Æresmedlem
« Reply #2 on: May 24, 2018, 09:30:57 PM »
Jeg logget inn her i dag for første gang på veldig lenge. Det er trist å se at forumet ikke lenger fungerer slik det gjorde, men når folk forsvinner så går det jo den veien.
All ære til Harald som har holdt fortet så lenge som mulig. Jeg håper siden vil forbli tilgjengelig, men det er vel et pengespørsmål også?

Offline H. Løvbrekke

• Artskoordinator
  • **
« Reply #3 on: May 25, 2018, 08:21:45 AM »
Hei

Foreløpigt i alle fall vil innholdet bli stående Kjetil tar seg av det økonomiske og han ha interesse av alle opplysningene som ligger her inne.
Jeg kommer også til å legge ut tegninger. Men forumet er stengt for nye medlemmer, men for dere som allerede er inne vil det virke som før.
Men jeg forpliktet meg ikke på å følge det opp men foreløpigt svarer jeg på noe av det som medlemmer legger inn.

Mvh
Harald

Offline Roy E. Wraanes

• Artskoordinator
  • **
    • WWF Ecostation Slettnes
« Reply #4 on: May 31, 2018, 07:45:38 PM »
Først av alt glad for at forumet ble til, for kunnskap, satsing, kartlegging og kanskje det aller RÅESTE: arbeidet som Harald har lagt inn her med råd, tips og gigantisk flotte illustrasjoner! Jeg tror at vi som satser på edderkopper fikk et skikkelig dytt og energi til studier ved hjelp av forumet. Det har nå eksistert i mange år, og de som er med videre har vel fått kontakt utenom forumet også. Det vil vel alltid være sånn at slike forum blusser opp, den harde kjerne satser videre (forum eller ei), mens atter mange detter av lasset. Dessuten har kanskje Facebook tatt seg av de mer "hverdagslige" oppgavene med identifisering. Håper at du Harald fortsetter å levere dine genitalieillustrasjoner, ikke minst til til spimi! Så får vi se hva som skjer med forumet da... Nesten litt trist, men det er nok helst min egen skyld også, som ikke har vært aktiv her overhodet i det siste. Må dere uansett alle ha et flott samleår 2018. Følger med her inne inntil videre i hvert fall  :)
"The soil is the poor man's rainforest"