Author Topic: Endring på sjekklista  (Read 142 times)

Offline Magne Farlund

• Artskoordinator
  • **
    • Mine edderkopper
Endring på sjekklista
« on: November 23, 2018, 12:01:39 AM »
Fikk tips av Harald om navneendring og måtte til å sjekke litt. Det viser seg at Sittiflor-artene (carisis, floricola og zimmermanni) er flyttet til slekten Calositticus. Grunnen er at da artene ble flyttet fra Sitticus til Sittiflor i 2017 var det allerede bestemt at Sittiflor-slekten skulle gå ut (tømmes). Mye styr med disse Salticidae-artene.

Magne.

Når du går tom for nye biotoptyper å lete i så start på nytt - med andre metoder.

Offline Kjell Magne Olsen

• Aktivt medlem
    • BioFokus
Re: Endring på sjekklista
« Reply #1 on: November 30, 2018, 02:07:46 PM »
Hei.

Du må også få inn mitt funn av Synageles venator på sjekklisten.
Fanget i malaietelt ved motocrossbanen i Magnor, Eidskog, Hedmark, 14.06.–26.07.2018.
KMO

Offline Magne Farlund

• Artskoordinator
  • **
    • Mine edderkopper
Re: Endring på sjekklista
« Reply #2 on: November 30, 2018, 04:59:42 PM »
Beklager, Kjell Magne, den hadde jeg ikke fått med meg. Nå ligger den inne. Gratulerer med nytt funn :)

Kunne du tenke deg å overta ansvaret for sjekklista? Har en del helseproblemer og kunne godt tenkt meg å overlate dette til en annen. Er du interessert blir det helt opp til deg hvordan dette arrangeres. Siden kan du bygge opp og designe slik du finner det mest praktisk. Du kan da selvsagt gå inn og kopiere ned det du vil fra min sjekkliste. Ta gjerne en prat med Kjetil om det er aktuelt å overta jobben.

Mvh. Magne.

Når du går tom for nye biotoptyper å lete i så start på nytt - med andre metoder.