Author Topic: Klåfingret kontorassistent.  (Read 3116 times)

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
Klåfingret kontorassistent.
« on: November 19, 2012, 04:51:31 PM »

Denne karen fått innvilget sin søknad om egen kontorstol, og ligger alltid ved siden av meg når jeg idder edderkopper under lupa. Som regel ligger "kontorassistenten" og sover, men innimellom våkner han og KREVER stell. Helt inntil for noen få måneder siden gikk det forsåvidt greit, da han hadde normal kattungestørrelse. Utrolig nok er han fortsatt en kattunge som skal vokse i minst halvannet år til.

Nå er imidlertid bein og armer på krabaten blitt så lange, at de rekker helt bort til lupeområdet. Hvis jeg ikke gir ham oppmerksomhet når det kreves, begynner han å gjøre rare ting for å få gjennom sin rett. Han pirker forsiktig til seg samleglasslokk med ei klo, og hiver dem på gulvet. Deretter kikker han på meg for å se etter en reaksjon. Hvis jeg da overser ham, gjentar han prosessen med lokkene. Går det tomt for lokk, fortsetter han med pinsetter og tomglass. De edderkoppfulle glassene holder han seg imidlertid unna.., -heldigvis..

Det var først da vi tok bilde av ham vi egentlig skjønte hvor svær han var blitt. Det er bare å innse at vi har fått ei gaupe i hus! :D

Mvh Glenn
« Last Edit: November 19, 2012, 05:04:55 PM by Glenn H. Morka »
"Sykemeldt"

Offline Lisbeth Schanke Rødset

• Æresmedlem
Re: Klåfingret kontorassistent.
« Reply #1 on: November 19, 2012, 05:34:39 PM »
Du store alpakka!! Ja, nå er det vel ikke alpakka men hvilken rase er dette da? Også kattunge  :o  :o
Uansett er han jo helt nydelig, og veldig utspekulert hehe  ;D

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
« Reply #2 on: November 19, 2012, 05:56:44 PM »
Du store alpakka!! Ja, nå er det vel ikke alpakka men hvilken rase er dette da? Også kattunge  :o  :o
Uansett er han jo helt nydelig, og veldig utspekulert hehe  ;D

Haha, ja han kunne ligne en alpakka!
Rasen kalles "skaukantmix". Mora er ei knøttlita og hvit korthåra odd-eyed huskatt, mens faren er en svart korthåret normalstor vilkatt. Alle de andre ungene i dette kullet er av normal huskattstørrelse, mens denne (Isak) har tydeligvis fått kjempevekst. Vi har tvillingbroren til Isak også i eie, han også hvit og langhåret. Han veier imidlertid ca 3 kilo mindre enn denne giganten, selv med samme mat, foreldre og alder.

Enda godt Isak er snill og godlynt. Han er også helt annerledes de andre kattene i oppførsel, og kan vel nærmest sammenlignes med en Bordercollie. Svært nysgjerrig, og lærer seg sjøl "underlige" kunster til katt å være.
Blant annet reiser han seg opp på to, og "klapser" min bedre halvdel på baken med flatpoten, når han er sugen på gastronomiske godbiter. :D

-Glenn

« Last Edit: November 19, 2012, 05:58:21 PM by Glenn H. Morka »
"Sykemeldt"

Offline Arne Fjellberg

• Artskoordinator
  • **
« Reply #3 on: November 19, 2012, 06:50:21 PM »
Glenn: Det der er en albino fjellrev!

Arne.
Arne Fjellberg

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
« Reply #4 on: November 19, 2012, 08:11:43 PM »

Arne.

Hehe, kanskje jeg skulle ringt National Graphic og forhøre meg om de trenger en "stand-in" for fjellrevprogrammene sine? ;)

-Glenn
"Sykemeldt"

Offline Annie

• Artskoordinator
  • **
« Reply #5 on: November 20, 2012, 01:52:47 AM »
Og akkurat nå har denne kjempen lagt seg på gulvet fordi stolen (som er så rommelig at jeg fint kan krølle meg opp i den om jeg må) blir for liten for ham etter en stund. Da er det rett ned på gulvet for å få strukket ut beina  ;D Men han er en "gentle giant", snill som dagen er lang, men med mange spillopper på lur  :D
"One Act Of Kindness Can Change The World."

Offline Stein Andersen

• Æresmedlem
  • Rendalen i Hedmark, Gausdal i Oppland, Vestby i Ak
« Reply #6 on: January 24, 2013, 06:33:55 PM »

Arne.

Hehe, kanskje jeg skulle ringt National Graphic og forhøre meg om de trenger en "stand-in" for fjellrevprogrammene sine? ;)

-Glenn

Du må ikke finne på å ringe dem, de kan finne på å ta det for god fisk! ;)   Har fått dem helt i vrangstrupen når de påstår at Skandinavia er Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island og Grønland!  Trodde de var flinkere til skjekke opp geografien
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!