Author Topic: Ikke alle får mus på 50-årsdagen!  (Read 5165 times)

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
Ikke alle får mus på 50-årsdagen!
« on: August 20, 2012, 10:26:31 PM »
Tror jeg fikk en av de gildeste å oppdrive på markedet! :)
Innstøpt i en slags gjennomsiktig plast, er en flott fugleedderkopp av et eller annet slag.
Blir imponert over hvor godt denne er preparert. Det mangler ikke så mye som et hår på beina.

Synd ikke undersiden er gjennomsiktig også, -kanskje jeg kunne ha iddet den utfra epigynet? :)

-Glenn
"Sykemeldt"

Offline Magne Farlund

• Artskoordinator
  • **
    • Mine edderkopper
Re: Ikke alle får mus på 50-årsdagen!
« Reply #1 on: August 20, 2012, 11:06:42 PM »
@Glenn

Det må jeg si var et kreativt påfunn. Hadde forresten stålsatt meg før jeg åpnet posten med en slik tittel. Satt her med moderatorklubba klar  :D

Magne.

Når du går tom for nye biotoptyper å lete i så start på nytt - med andre metoder.

Offline Annie

• Artskoordinator
  • **
« Reply #2 on: August 21, 2012, 12:12:56 AM »
Den musa er den tøffeste jeg har sett... Og neida, ingen kofferttenking nå gutter og jenter  ;D
Seriøst, den er virkelig fin...ehhh, den setningen ble ikke noe bedre enn den andre, men jeezzz, det får bare stå til :D
"One Act Of Kindness Can Change The World."

Offline Kjetil Åkra

• Artskoordinator
  • **
« Reply #3 on: August 21, 2012, 10:39:19 AM »
Wow!!! En sånn må jeg også skaffe meg! Det vil jo selvsagt føre til endel oppmerksomhet når folk får se den.

Kanskje dette en den god presang til folk med araknofobi og som liker å surfe på nettet! Om de må legge hånda over en slik hver gang de skal på nettet eller gjøre noe med datamaskinen så venner de nok seg til edderkopper ganske snart!!

Fantasisk gave, Annie! Du har ett talent der også!

Kjetil
Antall arter i Norge: 624!

Siste: Bjarte Aadland slo til med ett overraskende funn av Robertus ungulatus (Theriididae) på Rognabekken myrområde på Stord i november 2012.

Vårt mål: 650 arter! (26 to go!)

Offline Ingrid Oftedal

• Artskoordinator
  • **
« Reply #4 on: August 21, 2012, 11:41:55 AM »
Kjempeflott gave - bruksgjenstand og kunstverk!

Kanskje dette en den god presang til folk med araknofobi og som liker å surfe på nettet! Om de må legge hånda over en slik hver gang de skal på nettet eller gjøre noe med datamaskinen så venner de nok seg til edderkopper ganske snart!!

Jeg tenkte det samme, Kjetil ;-) Jeg har venner på Fjesboka som sier at den daglige dosen edderkopp de får når de logger seg på og ser bildene mine virker som terapi mot araknofobien.

Ingrid

Offline Kjetil Åkra

• Artskoordinator
  • **
« Reply #5 on: August 21, 2012, 12:01:38 PM »
Wow, du må legge ut bildet av denne musa på Fjesboka slik at de kan bli inspirert til å kjøpe seg en nyttig bruksgjenstand som også kan være terapautisk!!

Kjetil

Siste: Bjarte Aadland slo til med ett overraskende funn av Robertus ungulatus (Theriididae) på Rognabekken myrområde på Stord i november 2012.

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
« Reply #6 on: August 21, 2012, 05:13:11 PM »
@Glenn

Det må jeg si var et kreativt påfunn. Hadde forresten stålsatt meg før jeg åpnet posten med en slik tittel. Satt her med moderatorklubba klar  :D

Magne.

Hehe, godt du passer på at vi ikke er for umoralske her inne, Magne! :D

-Glenn
"Sykemeldt"

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
« Reply #7 on: August 21, 2012, 05:16:12 PM »
Den musa er den tøffeste jeg har sett... Og neida, ingen kofferttenking nå gutter og jenter  ;D
Seriøst, den er virkelig fin...ehhh, den setningen ble ikke noe bedre enn den andre, men jeezzz, det får bare stå til :D

Ja, den er meget spesiell, og ikke minst fin! :)
Lurer på om jeg skal kjøpe noe kunstharpiks og forsøke å lage en selv? Med en liten linyphiide i feks? :)

-Glenn
"Sykemeldt"

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
« Reply #8 on: August 21, 2012, 05:20:27 PM »
Wow!!! En sånn må jeg også skaffe meg! Det vil jo selvsagt føre til endel oppmerksomhet når folk får se den.

Fantasisk gave, Annie! Du har ett talent der også!

Kjetil

Ja, dette er sannerligen noe for deg, Kjetil! Visste dette var i din smak, hehe.
Fikk den av noen venner som "aner" at undertegnede er en smule edderkoppinteressert. :D
Interessant det du nevner om bruk av en slik mot edderkoppaversjon!
Tror også det kunne være til hjelp mot slike ting.

-Glenn
"Sykemeldt"

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
« Reply #9 on: August 21, 2012, 05:24:16 PM »
Kjempeflott gave - bruksgjenstand og kunstverk!

Jeg tenkte det samme, Kjetil ;-) Jeg har venner på Fjesboka som sier at den daglige dosen edderkopp de får når de logger seg på og ser bildene mine virker som terapi mot araknofobien.

Ingrid

Er fornøyd med denne gaven. Den passet godt på databordet her.
Flott at du bruker facebook til å spre viten og bilder av edderkopper, Ingrid! At folk blir kurert for edderkoppskrekken sin er en fin bonus. :)

-Glenn
"Sykemeldt"

Offline Kjetil Åkra

• Artskoordinator
  • **
« Reply #10 on: August 22, 2012, 10:29:40 AM »
Jeg sendte rundt bildet til alle kollegaene mine på museet og foreslo at en slik mus skulle bli standardutstyr i Midt-Troms Museum. Det slo ikke helt an, men jeg skal i hvert fall ha en!!

Kjetil

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
« Reply #11 on: August 22, 2012, 12:03:43 PM »
Jeg sendte rundt bildet til alle kollegaene mine på museet og foreslo at en slik mus skulle bli standardutstyr i Midt-Troms Museum. Det slo ikke helt an, men jeg skal i hvert fall ha en!!

Kjetil

Underlig at de andre ikke ønsket seg en slik, hehe.. :)

-Glenn
"Sykemeldt"

Offline Kjetil Åkra

• Artskoordinator
  • **
« Reply #12 on: August 22, 2012, 01:50:18 PM »
Jepp, det synts jeg også, men vi må vel tåle at ikke alle har samme gode smak som oss!!  ;D

Kjetil

Offline Stein Andersen

• Æresmedlem
  • Rendalen i Hedmark, Gausdal i Oppland, Vestby i Ak
« Reply #13 on: August 22, 2012, 08:50:03 PM »
Denne var rent for rå!! Hvor fikk du/dere tak i den?
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!

Offline Lisbeth Schanke Rødset

• Æresmedlem
« Reply #14 on: August 23, 2012, 03:10:50 AM »
Jeg delte også bildet på Facebook og ønsket meg ny mus til jul hehe, fikk jo diverse reaksjoner  ;D
Men seriøst, denne skulle jeg VIRKELIG HATT!!!!