Author Topic: Mine edderkopper  (Read 2829 times)

Offline Magne Farlund

• Artskoordinator
  • **
    • Mine edderkopper
Mine edderkopper
« on: September 20, 2010, 07:11:47 AM »
Mine edderkopper er navnet på min edderkoppblogg. Den inneholder tekst og bilder av edderkopper, og bloggen vil forhåpentligvis være til glede og hjelp under identifisering. Om du har navnet på edderkoppen og leter etter bilder, vil en rask titt under arkfanen 2 min artsliste fortelle deg om arten finnes på bloggen.

For vår største familie, Linyphiidae, er det en hovedside - Linyphiidae - hvor alle linyphiidene som finnes på bloggen er listet opp alfabetisk. Øverst på denne hovedsiden er det en forklaring til en identifiseringsnøkkel basert på torner og sansehår. Slike nøkkelopplysninger er angitt under bildene av hver art, og de oppgis ofte når man søker identifiseringshjelp her på forumet. Videre er denne familien inndelt i avsnitt, og linker til de alfabetisk inndelte sidene finner du nederst på hovedsiden, samt på hver av linyphiide-sidene.

Mine edderkopper har også en kontinuerlig oppdatert artsliste/sjekkliste over alle norske edderkopper.

Velkommen skal du være til bloggen. Om du lurer på noe du leser der inne, eller oppdager feil, må du gjerne legge igjen en kommentar.

Mvh. Magne Farlund.

« Last Edit: September 20, 2010, 07:16:43 AM by Magne Farlund »

Når du går tom for nye biotoptyper å lete i så start på nytt - med andre metoder.

Offline Annie

• Artskoordinator
  • **
Re: Mine edderkopper
« Reply #1 on: September 20, 2010, 02:39:17 PM »
Heia Magne :)

Den bloggen er fiiiiiiiiiin og den er meget informasjonsinnholdene..for ikke å snakke om alle de flotte bildene da! :)

Mvh
Annie
"One Act Of Kindness Can Change The World."

Offline Magne Farlund

• Artskoordinator
  • **
    • Mine edderkopper
Re: Mine edderkopper
« Reply #2 on: September 20, 2010, 05:21:00 PM »
@Annie

Takk  :) Siden kommer seg. I fjor var det stort sett bilder av enkeltvise arter representert ved enten hann eller hunn. I år har jeg fått på plass bilder av begge kjønn på mange av artene i tillegg til mange "nye" arter. Samlet sett er vi i ferd med å få et skikkelig bra billedarkiv her oppe på berget.

Magne.

Når du går tom for nye biotoptyper å lete i så start på nytt - med andre metoder.