Author Topic: Overkill  (Read 3450 times)

Offline Roar Frølandshagen

• Aktivt medlem
Overkill
« on: February 19, 2010, 02:03:37 PM »
En historie jeg opplevde for snart 30 år siden. Var på duejakt sammen med søskenbarnet mitt, en ihugget jeger som er mer ute enn inne når den sesongen pågår.

Vi postet i en dreneringskanal mellom to store jordlapper, fin gjømsle i dette diket, masse kratt og buskas. Vi ble sittende å drekke kaffe mens vi ventet på at plastduene skulle få selskap.

Etter 10-15 minutter i krattet blir jeg oppmerksom på en diger korsedderkopp, den sitter fint plassert rett ved hode på søskenbarnet mitt. Sitter å titter på den i sikkert 20 minutter, jaktkameraten har ikke sett den ennå. Så gjør jeg han oppmerksom på den!

Han mister kaffekoppen, kaster seg bakover, hever hagla og fyrer av begge løpa med Nittedal #5.....BLAAM-BLAAM....helt skjelven i stemmen sier han, "skal vi finne ett annet sted å poste eller?"

Må vel kunne kalles "overkill" og ett tegn på edderkoppfobi vil jeg tro.... ;D
« Last Edit: February 19, 2010, 03:41:23 PM by Roar Frølandshagen »
Argiope, sa du, hei den må en lete etter!

Offline Kjetil Åkra

• Artskoordinator
  • **
Re: Overkill
« Reply #1 on: February 19, 2010, 02:39:22 PM »
Den lo jeg godt av!!

Mer "overkill" kan det vel knapt bli! Det vil etter mit skjønn være vanskelig å være jeger og ha edderkoppfobi, våre smådyr finner en jo som kjent over alt.

Kjetil
Antall arter i Norge: 624!

Siste: Bjarte Aadland slo til med ett overraskende funn av Robertus ungulatus (Theriididae) på Rognabekken myrområde på Stord i november 2012.

Vårt mål: 650 arter! (26 to go!)

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
« Reply #2 on: February 19, 2010, 07:16:27 PM »
Hahaha, den var go! Ler så jeg skriker her. =D
"Sykemeldt"

Offline Annie

• Artskoordinator
  • **
« Reply #3 on: February 19, 2010, 07:18:52 PM »
HAHAHAHA! Guhjelpemeg jeg ler saa jeg griner her! Jeg vil nesten kalle det der "manslaughter" in the first degree..eller det kunne fort ha blitt det! :D

Annie
"One Act Of Kindness Can Change The World."