Author Topic: The spiders of Europe, a synthesis of data, volume 1, Atypiidae to Theridiidae  (Read 5707 times)

Offline Arne Fjellberg

• Artskoordinator
  • **
Der slapp også jeg gjennom nåløyet - etter å ha stanget i veggen ved flere forsøk. Boka gir en fin oppsummering av kunnskapsstatus. Illustrasjonenen virker i overkant skjematiske, men kanskje han har fått tak i de prinsippielle forskjellene slik at det fungerer likevel.

Arne.
Arne Fjellberg

Offline Kjetil Åkra

• Artskoordinator
  • **
Ja, disse nedlastingssidene kan være veldig forvirrende, spesielt dersom de er på andre språk.- De skal alltid ha deg til å kjøpe "permium" (eller noe slikt) nedlastingsmuligheter så du må gjerne vente endel sekunder (med bedtelling som kan være vanskelig å se) og først etter en stund dukker det opp en knapp å trykke på. Jeg har selv bommet mange ganger på slike nettsider. Men Glenns bruksanvisning forklarer det bedre enn ord noensinne kan!

Boka er absolutt ved å ha og det er bra at vi fikk tak i den til slutt. Jeg er enig med Arne at tegningene er litt skjematiske, men jeg tror de vil funbke for de fleste artene. Og det er uansett veldig bra å ha alle euripeiske arter på ett og samme sted! Jeg ser frem til vol. 2 - 4!

Kjetil
Antall arter i Norge: 624!

Siste: Bjarte Aadland slo til med ett overraskende funn av Robertus ungulatus (Theriididae) på Rognabekken myrområde på Stord i november 2012.

Vårt mål: 650 arter! (26 to go!)