Author Topic: Børstehale...?  (Read 1440 times)

Offline Bjarte Aadland

• Artskoordinator
  • **
  • Stord,Sunnhordland
Børstehale...?
« on: November 07, 2011, 01:55:45 PM »
Lurer på om nokon av forumfolket er gode på desse dyra her-er vel ein børstehale vel.?(sølvkrebeslekta)
25 mm lang-funnen under edderkoppleit nedi bånnskiktet i kalkeik-furuskogen på Digernes,Stord.
Var så lang at den kjem i to deler her-frampart og bakpart.

Bjarte

Offline Arne Fjellberg

• Artskoordinator
  • **
Re: Børstehale...?
« Reply #1 on: November 07, 2011, 08:55:57 PM »
Bjarte. - Dette er helt klart en børstehale. Vi har kun to frittlevende arter i Norge. Dilta hibernica og Petrobius brevistylis. Den siste er den vanlige steinspretten som du finner i fjellsprekker og blant steiner i fjæresonen og litt innafor (nattaktiv!). Den er vanlig helt opp til Kjetils område, og du gjenkjenner den på de veldig lange antennene - like lange som kroppen. Dilta'n er mer eksklusiv og holder til i varme urer og skrenter, gjerne i kalkrike habitater (eks. på skjellsandrik skog nær kysten). Den har følehorn som er ganske korte, ca. 1/2 (?) av kroppen. Du finner bilder av disse på nettet. Det er ikke så godt å vurdere følehornslengden på ditt bilde (ser ut til å være knekt av..), men jeg mistenker at du har funnet Dilta. Utbredelsen av denne i Norge kjenner jeg ikke, men jeg ser at den går et stykke nordover i Sverige.

Arne.
Arne Fjellberg

Offline Bjarte Aadland

• Artskoordinator
  • **
  • Stord,Sunnhordland
Re: Børstehale...?
« Reply #2 on: November 07, 2011, 09:09:27 PM »
Fann han ca 50 meter frå sjøen,men med ein bratt skrent imellom funnstad og sjø.Dette var eit skrånande terreng med steinheller,mose,eiketre og furutre-i kalkrikt område med tørr skogbotn.Fann han delvis under stein som eg løfta på.Trur ikkje det var den såkalte steinspretten-den er no eit ganske vanleg syn i fjæreområdet og det var ikkje den.Opplevde denne her som ganske "uvanleg",i alle fall for meg.

Bjarte
« Last Edit: November 07, 2011, 10:40:53 PM by Bjarte Aadland »