Author Topic: Hvilken art? => Trichoncus affinis. => T. hackmani (feiliddet)  (Read 6059 times)

Offline Annie

• Artskoordinator
  • **
 :D  Det er akkurat det jeg tenker jeg ogsaa Kjetil! Vi kommer tilbake etter en time og Glenn har ikke beveget seg en millimeter!  ;D
"One Act Of Kindness Can Change The World."

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
Annie & Kjetil..

Kan ikke lee meg for mye vet dere.. All energien må konsentreres til augene og soldekassa.. :D

-Glenn
"Sykemeldt"

Offline Kjetil Åkra

• Artskoordinator
  • **
Men så har jo Glenn også vist oss at det ikke er areal man dekker som betyr noe, men kvaliteten på stedet og tålmodigheten!

Kjetil
Antall arter i Norge: 624!

Siste: Bjarte Aadland slo til med ett overraskende funn av Robertus ungulatus (Theriididae) på Rognabekken myrområde på Stord i november 2012.

Vårt mål: 650 arter! (26 to go!)

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
Men så har jo Glenn også vist oss at det ikke er areal man dekker som betyr noe, men kvaliteten på stedet og tålmodigheten!

Kjetil

Hehe, med den sneglefarta mi, kommer det til å ta flere generasjoner å saumfare en enkelt kommune. :D

Lurer på om jeg skal foreta et eksperiment. Kanskje jeg skulle samle på to-tre lokaliteter 50 meter fra hverandre, og se om det er forskjell i artssammensetning i samme biotoptype på et område?

-Glenn
« Last Edit: October 29, 2011, 02:47:12 PM by Glenn H. Morka »
"Sykemeldt"

Offline Kjetil Åkra

• Artskoordinator
  • **
Det kunne vært gøy! Samt samme type biotop 50 kilometer fra hverandre!

Kjetil
Antall arter i Norge: 624!

Siste: Bjarte Aadland slo til med ett overraskende funn av Robertus ungulatus (Theriididae) på Rognabekken myrområde på Stord i november 2012.

Vårt mål: 650 arter! (26 to go!)

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
Det kunne vært gøy! Samt samme type biotop 50 kilometer fra hverandre!

Kjetil

Jepp, det skal vi få til vettu. :)
Blir spennende!

-Glenn
"Sykemeldt"