Author Topic: Swedish Araneae pt. 3 - cancelled!  (Read 3683 times)

Offline Kjetil Åkra

• Artskoordinator
  • **
Swedish Araneae pt. 3 - cancelled!
« on: June 16, 2011, 11:04:10 AM »
Ser ut til at Almnqusits del 3 om Linyphiidae ikke blir gitt ut, nei: http://www.nhbs.com/insect_systematics_and_evolution_supplements_tefno_151863.html

Må vi ta saken i egne hender nå?

Kjetil
Antall arter i Norge: 624!

Siste: Bjarte Aadland slo til med ett overraskende funn av Robertus ungulatus (Theriididae) på Rognabekken myrområde på Stord i november 2012.

Vårt mål: 650 arter! (26 to go!)

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
Re: Swedish Araneae pt. 3 - cancelled!
« Reply #1 on: June 16, 2011, 11:11:03 AM »
Det ser slik ut Kjetil.
Vi får håpe linyphiidemanualen vår fyller dette tomrommet. Kan vi få til et felles nordisk krafttak, så tror jeg ressursene skulle være der i fullt monn. :)

-Glenn.
"Sykemeldt"

Offline Kjetil Åkra

• Artskoordinator
  • **
« Reply #2 on: June 16, 2011, 11:20:52 AM »
Har sent mail til tidskriftets redaktør med forespørsel om hva som skjer med Almquist tegninger.

Jeg tror at vi nok må lage noe selv her, men kanskje vi kan få publisert det i Insect Systematics & evolution supplements eller noe slikt? Uansett så kommer ejg ti å jobbe nå med å få laget en slik bok om Fennoskandiske linyphiider. Så alle bilder, tegninger og illustrasjoner som du og andre vil bidra med vil gjøre sitt til at denne kan se dagens lys. jeg foreslår således en bok med mange forfattere - alle som bidrar må få være med på forfatterlisten.

Kjetil

Siste: Bjarte Aadland slo til med ett overraskende funn av Robertus ungulatus (Theriididae) på Rognabekken myrområde på Stord i november 2012.

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
« Reply #3 on: June 16, 2011, 11:58:11 AM »
Har sent mail til tidskriftets redaktør med forespørsel om hva som skjer med Almquist tegninger.

Jeg tror at vi nok må lage noe selv her, men kanskje vi kan få publisert det i Insect Systematics & evolution supplements eller noe slikt? Uansett så kommer ejg ti å jobbe nå med å få laget en slik bok om Fennoskandiske linyphiider. Så alle bilder, tegninger og illustrasjoner som du og andre vil bidra med vil gjøre sitt til at denne kan se dagens lys. jeg foreslår således en bok med mange forfattere - alle som bidrar må få være med på forfatterlisten.

Kjetil

God idè, Kjetil!
Ei slik bok trengs iallefall. :)

-Glenn
"Sykemeldt"

Offline Annie

• Artskoordinator
  • **
« Reply #4 on: June 16, 2011, 05:54:39 PM »
Dette kan jo bli et veldig spennende prosjekt og at dere har stoff nok til en slik bok, er helt klart.
En slik bok tror jeg vil bli møtt med begeistring og den trengs, ikke minst :)

Mvh
Annie
"One Act Of Kindness Can Change The World."

Offline Kjetil Åkra

• Artskoordinator
  • **
« Reply #5 on: June 17, 2011, 12:05:14 PM »
Ja, behovet er stort, det er sikkert. Jeg er bare litt usikker på om vi skal satse på en egenprodusert bok (som er fryktelig dyrt) eller på å få publisert den i f.eks. samme serien som Almquists bøker. Vi får se, vi er ennå unge og har god tid!

Kjetil

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
« Reply #6 on: June 17, 2011, 12:58:30 PM »
Ja, behovet er stort, det er sikkert. Jeg er bare litt usikker på om vi skal satse på en egenprodusert bok (som er fryktelig dyrt) eller på å få publisert den i f.eks. samme serien som Almquists bøker. Vi får se, vi er ennå unge og har god tid!

Kjetil

Ja, vi har god tid! :)

By the way, vi har helt glemt at du hadde fødselsdag nå nylig. Vi får gjøre det godt igjen med ei bløtkake når du kommer ned hit. :)

-Glenn
"Sykemeldt"

Offline Kjetil Åkra

• Artskoordinator
  • **
« Reply #7 on: June 17, 2011, 01:41:33 PM »
Ingen fare, Glenn. Feirer ikke det lengre, sikkert ett tegn på at jeg begynner å bli litt gammel?!

Kjetil

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
« Reply #8 on: June 17, 2011, 11:15:02 PM »
Ingen fare, Glenn. Feirer ikke det lengre, sikkert ett tegn på at jeg begynner å bli litt gammel?!

Kjetil

Du er fortsatt ung. Jeg begynner å bli usikker på hvor mange år jeg er, og det er et enda styggere tegn, haha..

-Glenn
"Sykemeldt"