-Flott dere likte navnet.
Har tenkt litt på bruken av norske navn på edderkopper, synes det er flott at vi får norske navn på dem og da spessiellt å få knytte dem til typisk norske ord. Men det er en ting jeg lurer på hvordan skal de brukes?
Ser problemet her på forumet vis vi navngir dem med det norske navnet i overskriften da vil det bli vanskelig for andre, fra utlandet å søke på edderkopper.
-Glenn
- Det kan være vanskelig å finne noe felles som du nevner på de edderkoppene.
Her et useriøst forslag
T. biovatus- Hue i maurtue edderkopp
T. parasiticus. Hue utenfor maurtue edderkopp.
Vet at det er noe med de hannen til disse, Det kunne kanskje vært brukt noe som de to artene har felles og så knyttet den ene til maur den andre til skog eller noe lignende.
Kikket på de norsle navnene som er satt på moser, her er det mange gode ideer å hente.
Kjempejobb du gjør med de Pardosahannene og embolus tegninger, flott med slike detaljer som ikke er beskrevet tidligere.
Kommer nå heim fra en tur langs kysten, soldet med meg litt, men det er endel snø her å skikkelig kaldt så jeg regnet ikke med at det var noen edderkopper i materialet men jammen kryper det flere i plastikkassen, blir spennende å idde opp det som er.
-Harald