Grensen mellom Nordland og TromsNær Botneelven 07/08-2010
Lokal UTM sone / WGS84 Sonebelte: 33W
Øst: 0590723.07 Nord: 7606254.03
Denne lokaliteten hadde vi sett oss ut allerede 2009, så da vi hadde vært oppe på Bjørnefjell denne dagen, stoppet vi her.
Habitatet var ei rik, stor myr som kunne gjemme mye rart!
Myggen var som vanlig "sugen" på undertegnede, men det går veldig greit..så lenge jeg springer!

Her oppe er biotopene veldig ulike, fra våte og tørre myrer, løvskog, barskog, steinskråninger, gressdekte områder o.l. Stedet ligger 130 m.o.h.
Med andre ord: Et paradis for edderkoppentusiaster!
Metoden vi brukte her var håving og både Glenn og jeg tok hver vår omgang med slaghåven. Etter en times tid var jeg blitt bitt rundt en million ganger av blodsugne mygg så etter at jeg hadde plukket ut mine funn og fått dem registrert i et glass, satte jeg meg godt til rette inne i bilen og skrev notater. Glenn danset ut på myra med et smil om munnen (det skal han ha: Han er alltid blid som ei sol!

..Han og myggen er nemlig bestekamerater!
Vil legge til at etter identifisering av dyra fra denne plassen oppdaget vi at de var befengt av blodsugende midd, hvorfor vet vi ikke, kanskje noen som har en teori på dette?
Macro av middene her:Legger ved noen bilder så dere kan se myggen i aksjon mens Glenn plukker sine funn ut av håven!
Listefunnene kommer om litt

Mvh
Annie

Myra bestod av mange "groper" fyllt med vann.

Ser dere hva jeg mener med blid? Selv om myggen surrer som bier rundt huet, er smilet på plass!

Svett, men fattet!

Her ser dere litt av gjengen som koser seg sammen med Glenn!