Author Topic: 3 km fra Kvernmo på Gratangsfjellet, Gratangen kommune, Troms fylke.30.07.2010  (Read 2031 times)

Offline Annie

• Artskoordinator
  • **
30.07.2010
3 km fra Kvernmoen på Gratangsfjellet, Gratangen kommune, Troms fylke 30.07.2010

Lokal UTM sone / WGS84 Sonebelte: 33W
Øst: 0609919.72
Nord: 7617589.81

Denne lokaltiteten fant vi på veien oppover da vi skulle på helgetur til Kjetil.

Vi tok en liten avstikker fra E6 og kjørte innover mot Kvernmoen. Her fant vi oss en liten idyllisk plass ved å kjøre over ei lita bru hvor ei elv rant lystig nedover, og her parkerte vi. Her lå det en veldig bratt skråning som bestod av mye bjørkeskog, bregner og mose. Jeg tror aldri jeg har sett en plass med mere bregner, samtidig som det så ut som all verdens mygg valfartet hit og hadde dette som sitt feriested!

Jeg håver meg ivei opp gjennom den meget bratte skråninga mens Glenn satte seg fredelig og rolig ned blant bregner og kratt, uten at myggen engang så hans vei! ;D
Meg derimot hadde de sett seg ut som både frokost, lunsj, middag, kveldsmat og til og med nattmat!
Jeg formerlig sprang oppover og varmt som det var, så ble det til at jeg håvet et par ganger for så å sette meg inn i bilen og ta håven med meg for å plukke ut fangsten..dette er første gangen jeg har måttet kapitulere på denne måten ;D

Likevel, det var en flott biotop, utrolig urørt og et nydelig landskap :)

Funnliste kommer om litt :)

Mvh
Annie

« Last Edit: January 30, 2011, 11:48:04 PM by Annie »
"One Act Of Kindness Can Change The World."

Offline Glenn H. Morka

• Artskoordinator
  • **
  • Gjerstad, Aust-Agder.
    • Edderkoppkroken
Her er funnlista på lokaliteten:

Centromerus arcanus ♀